U bent hier:

De vereniging

Op 26 april 1965 is onze vereniging opgericht. Het was vanaf het prille begin direct al een zeer bijzondere en gezellige tennisvereniging in Krommenie en een begrip in de tennisregio. De zelfredzaamheid stond vanaf dat moment al hoog in het vaandel, wat de vereniging absoluut siert.

Was het niet dat Smash, de toenmalige tennisvereniging van Krommenie, ophield te bestaan, dan was burgemeester Provily niet gevraagd of er in Krommenie een nieuwe tennisvereniging kon worden opgericht. Zo gezegd zo gedaan. Hij ging op de koffie bij de familie Nordemann en daar werd aan George de open vraag gesteld of hij bereid was een nieuwe tennisvereniging op te richten. George Nordemann zag deze uitdaging wel zitten en ging met de juiste personen in zijn kielzog aan de slag, geholpen door o.a. Nico Kalf, Harry Meijer en Joop Knijnenberg. Zo zie je maar weer, beëindiging van de ene vereniging bood de ander een kans op een nieuwe tennisvereniging in Krommenie!

Zoals de voorganger Smash vooral een club van elite was, zo moest KLTV een club voor iedereen worden en al snel waren er zo’n 200 mensen lid. Het nieuwbakken bestuur werd geleid door George Nordemann als voorzitter en hij heeft deze taak met elan vervuld gedurende de eerste 12 jaar. (George werd erevoorzitter en overleed in december 2011). Zijn medeoprichter Harry Meijer heeft ook gedurende 15 jaar veel  tijd en energie in de club / fotoboeken / archief e.d. gestoken. ( Harry was erelid en overleed in april 2007).

De club is begonnen met welgeteld 3 gravelbanen en van een clubhuis kon je toen nog niet spreken. De vervlogen tijd had zo zijn charmes. In een oude bouwkeet, die toen de naam “De Lobbie” kreeg, kon men de zogenaamde derde set nog even doornemen of zich van “overtollige ballast” ontdoen. Tja van comfort was nog niet echt sprake,  maar dat was natuurlijk niet het voornaamste. Alhoewel, nog geen jaar nadat de vereniging in volle glorie nog ambitieuzer werd, nam de wens om verder uit te groeien serieuze vormen aan en kon na overleg met de volkstuinvereniging, onze naaste buur, een vierde baan worden aangelegd. Een ‘echt’ clubhuis kon daarna ook niet meer achterwege blijven en ook dat werd spoedig een feit. Op deze 4 gravelbanen heeft iedereen lang en met enorm veel plezier getennist. De vereniging werd groter en groter en dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat er nog 2 banen werden aangelegd, aan de andere zijde van het park. De vereniging groeide uit tot 6 banen waar dagelijks dankbaar en intensief op getennist kon worden. De geschiedenis en de beleving daarvan zijn terug te vinden in een enorm fotoboekenarchief.

Zoals de vereniging door de jaren is ontwikkeld, zijn ook de banen steeds weer onder handen genomen. Vele leden hebben hun balletje leren slaan op de welbekende gravelbanen die er vanaf het begin waren. Het zal menigeen dan ook aan het hart zijn gegaan toen de nieuwe trend ook onze vereniging bereikte en de gravelbanen in 1994 plaats maakten voor de kunstgrasbanen. Groot voordeel van deze banen was daarentegen dat de fervente tennisleden (nu circa 670 leden) het hele jaar door konden tennissen. En dat is tot op de dag van vandaag nog steeds een fantastisch feit.
Een belangrijke stap naar het op de kaart zetten en het moderniseren van onze club was de nieuwbouw van het clubhuis. In 1996 werd “De Lobbie” in een nieuwe, moderne versie officieel geopend, waarna in de afgelopen periode een terrasoverkapping met verwarming en een totaal vernieuwd terras zijn aangelegd. In de tussenliggende tijd is uit veiligheidsoverwegingen het tennispark voorts voorzien van een nieuw hekwerk met schuifpoort bediening.

Sinds 2019 zijn er ook padelbanen te vinden op het park aan de Rosariumlaan. In 2019 werrden er 2 banen aangelegd en in het voorjaar van 2022 zijn er 2 additionele banen gekomen. De aanleg van de 2 laatste padelbanen is ten koste gegaan van 1 tennisbaan. Vanaf 2022 heeft KLTV dus 5 kunstgras tennisbanen en 4 padelbanen!

In onze vereniging gaan sportiviteit en gezelligheid hand in hand. Er wordt recreatief en prestatief getennist. Er bestaat een actieve toernooi- en jeugdcommissie die gedurende het gehele jaar clubtoernooien of -activiteiten organiseert, van clubkampioenschappen, racketavonden tot het beruchte aardbeientoernooi waar de winnaar met een kist aardbeien naar huis gaat.
Bovenaan staat ons overbekende ‘Open Dubbel Lobbie toernooi’, dat steevast eind juli begin augustus wordt gespeeld (2022 - 40e editie). Tennisliefhebbers komen van heinde en ver om hier hun eer te verdedigen of een gooi naar de eerste plaats in hun categorie te doen. Mocht het succes op de baan wat minder zijn, dan zijn onze druk bezochte en gezellige (reünieachtige) feestavonden een pleister op de wonde.

U bent van harte uitgenodigd om onze vereniging te komen bezoeken.
Voor nadere of algemene informatie kunt u, indien gewenst, contact opnemen met KLTV-secretariaat.